May 04, 2011

perjalanan berliku..HIDUP IBARAT RODA




pernah dengar tak oraNg kata hidup ini ibarat roda, kadang di bawah, kadang diatas..

tak mungkin akan selalu di atas..dan tak mungkin akn sentiasa d bawah..


setuju tak?

ya..mungkin analogi tu kita boleh terima..
tapi tak selalu jg begitu...ada orang yang sentiasa berada diatas..

sentiasa cemerlang dlm exam..

tak pernah dapat corot..

ada org yang dah selalu usaha tp masih di bawah..

kata hidup ini ibarat roda? tapi kenapa selalu di bawah??



bagi saya itu semua ujuan drpd Allah..saya pernah rasa berada diatas..time sekolah rendah dulu..always top 3 dlm kelas..selalu naik pentas..suka sgt dt happykn mama abah..

tp bila masuk sekolah menengah..
pelajaran saya agak merosot..
even sekolah yg ditempatkan adalah sekolah yg agk baik..

saya tak tahu kenapa..mmg itulah uJian drpd Allah, saya diuji dgn CINTA, yg membuat sy agak trmbang ambing..

saya belajar, tp mungkin tak fokus..
kebetulan saya jg pegang byk jawatan di sekolah dan aktf dlm sukan..

ya, mungkin sy tak pandai manage masa..

tp itulah pengalaman yg tak mungkin sy lupakan..

pengajaran utk adik2 yg baru nak naik form 4..

jangan ingat form 4 time untuk kita honeymoon..

terus target utk spm..

sya selalu pesan adik2 sy cmtu..

sebab sy tak nak adik2 sy buat kesilapan yg sama...


sekarang, dah masuk ipt..
result makin baik..

cuma sem ini.
time management saya sgt teruk..
malu dgn org sekeliling, malu dgn Allah..
malu dgn diri sendiri..

sy xnak perkara sama berulang lagi..

kejayaan itu memang susah nak dapat, tp tak mustahil kalau kita berusaha..
sy yakin..
keadaan yg terjadi pasti ada hikmahnya..
tp kita tak boleh berserah..


mungkin iman sy semkain lemah..
YaALLAH, KUATKAN IMANKU..






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...