June 30, 2011

Jagalah Allah..Allah menjagamu..

'Janganlah salah seorang di antara kamu bertanya tentang kecintaannya kepada Allah,

akan tetapi hendaklah ia terlebih dahulu bertanya tentang sejauh mana kecintaannya kepada Al-Quran,

kerana sejauh itu kamu mencintai Al-Quran,

maka sejauh itu pulalah kamu akan mencintai Allah dan sebanyak apa kadar kecintaanmu kepada Al-Quran,

maka sebanyak itu pulalah kecintaanmu kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala'

~ Abdullah bin Mas'ud~

June 28, 2011

Zikir memenuhi amalan kebaikan pada hari Kiamat

Sesugguhnya Allah telah memilih empat perkataan:

SUBHANALLAH,
ALHAMDULILLAH..

LA ILAHA ILLALLAH
ALLAHU AKBAR..

Maka sesiapa yang berkata:

SubhanAllah akan ditulis baginya 20 kebajukan dan digugurkan drpdnya 20 kejahatan.

Sesiapa yang berkata:

AllahuAkbar, dia mendapat seperti itu juga..

Sesiapa yg berkata:

La ilaha illaAllah, dia mendapat spt itu juga..

Sesiapa yg berkata:

Alhamdulillahi Rabbil 'Alamin..dgn pilihan dirinya sendiri, maka akan ditulis baginya 30 kebajikan dan digugurkan baginya 30 kejahatan..

Oleh itu, marilah sama2 kita mengucapkan kalimah2 suci ini dengan keadaan percaya da beriman kepadaNya dgn sepnuh jiwa, menghadirkn pengertiannya dlm pemikiran dan akal, maka sesungguhnya dia kan mendapat pahala yg banyak..


Nak pahala?? jom kita berzikir!!!


June 11, 2011

A+B+A+H= ABAH


assalamualaikum..

kawan - kawan semua tahu tak apa yg tengah kecoh di kaca2 tv sekarang??

huhu..piala FA? (ganu menang,,yea!!..hee), konsert akhir AF9? HUHU..gaddafi? hmm..ape lg ea...


mgkn pe yg sy nk gtau ni, bg sesetengah org tak anggap perkara ni kecoh pn..
mgkn saya je kot..(^-^)

yep..sbb, bru bksmptn tgk tv dn lhat kt TV3, byk yg mnyiarkn iklan2 psl...

HARI BAPA...

HMM..

setiap orang ada panggilan tersendiri untuk bapa mereka..
ada yg panggil abah, ayah, bapa, abi, daddy, papa..hee, mcm2 kn..

saya pula..sy pggil abah..

abah sy seorang yg agk tegas..
dan beliau jg memang seorang yg peramah..

sy rasa sy ade cket2 ikut perangai abh..


abah sy mgkn xmcm abah org laen..
dan ayh kwn2 pn xmgkn same mcm abh sy kn? hee..



satu perkara yg sy sgt tersentuh..
kalau abh sedih..abah tak akan tunjukkan pada sy adik bradik2yg abh tgh bersedih..

mgkn ada kata2 kami yg menyentuh hati abah..
kami tak tahu bhw abh sedih, terasa ke..sbb abh xtnjuk pn kt kami..

tp sy tahu..abh kecewa jka kmi melawan ckpnya..
maafkan akin abah...huhu

abah sy..die selalu akan ambil berat akn anak2nya..
walaupun cara abah tu ada yg perasan dan tak perasan..

kdg2 sy jg pernah ada perkara yg xsehaluan dgn abh..mgkn dr segi pndpt
tp alhmdulillah..


sbenarnya pndpt org tua lbih ada yg betulnya drpd pndapat diri sendiri..

abah lebih makan garam dan byk pngalamn..
dibandingkn dgn sy..

byk ikut perasaan..
tp abh boleh jg terima pndpt sy...

sy tahu, abah sgt sayangkan kami..walaupun abh mrh, mrh abh tanda abg sygkn kami..
walau abah tegur, tegur abah adalah utk memperbaiki spy kami tak mengulangi lg kesilapn yg dlakukan..



abah..
akin sgt sayangkn abah..
sgt sayangkn mama

along dn adik2..

we are all Happy Family(^_^)!!









June 01, 2011

rumahku, syurgaku..

assalamualaikum..

cuti kali ini terasa tak nak pergi mana - mana..

nak habiskan masa dengan adik2, along, ma na abah je..


rasa lame sangat tak balik rumah..
walaupun..

walaupun kat umah ni..ada sesuatu tugas besar yang perlu diselesaikan..

tugas ni..memerlukan kudrat..kalau malas mmg alamatnya memang tak selesailah tugas ni..

huhu..

tugasnya adalah....mengemas dan mengecat rumah..

bukan mudah ya nak mengecat ni..ingatkan mudah..
tapi bila dah buat, dah mula mengecat..
aduh..lenguhnya tangan..

mencabar jg rupanya..

biarlah bg adik2 laki je buat..hehe
insyaAllah, diorg lebih bertenaga..

dan cuti ni...targetnya nak kemaskan rumah yg telah direnovate..
banyaknye debu! huhuh..

dalam membina " Rumahku, Syurgaku.."..insyaAllah..
perlukan kesabaran dan ketabahan..

alhamdulillah..setakat ni boleh go on lagi..
selagi segala tugasan dibuat bersama, kerja yang sussah akan menjadi mudah..

yang penting kerjasama....+kesabaran...+kecekalan...

untuk adik2 ku tersayang..

bersabarlah..
moga Allah mempermudahkan urusan kita..
dalam mencari RedhaNya..

"RUMAHku..SYURGAku..

video

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...