April 22, 2011

You become What You Think About, The chOICE iS yOURS!!

Mendapat pengalaman dan perkongsian daripada seorang Pengetua yang bergelar Pengetua cemerlang JUSA C, bukanlah sesuatu yang terfikir di kotak fikiran ini..

Namun, kelmarin..ketika mendengar seminar integriti nasional..saya dan rakan - rakan, telah berpeluang mendengar perkongsian daripada YM Tengku Azuan Tengku Mohamed. Seorang Pengetua JUSA C yang banyak pengalaman..

segala bait katanya sangat bersemangat..ternyata gelaran Pengetua Jusa C itu memang sesuai dengannya..pandangannya jauh, beliau seorang yang positif dan cekal bagi saya..

kerana mendengar segala pengalaman yang deceritakan..

beliaU bermula segala itu dan ini daripada beliau tidak tahu apa..zero..0

tp, beliau tidak menolak amanAt yang dipertanggungjawabkan padanya krn beliau sangat meminati bidang pendidikan..mejadi seorang pendidik..adalah impiannya..

say begitu kagum dengan semangatnya...

jauh dalam hati..aku mahu mengikut jejak kejayaannya..

mendidik anak2..dengan telus dan ikhlas..

ada beberapa tips motivasi daripada beliau yg say nak kongsikan d cni..

"The power of Attitude" , Attitude is everything- yang penting sikap kita..harus positif..sikap memainkan peranan utk mengerakkan kita.


Dan kata2 serta nasihat yang paling saya ingat ialah..

"Wherever u choose to go, go there with all ur heart"

sangat mendalam maknanya..

saya kaitkan kata2 ini ngan semua perkara yang saya buat..

dlm belajar, dakwah, all da things around me..

i must do IT WITH ALL MY HEART..

IT'S mean ikhlas..

ya..itulah jwpnnya!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...